بهترین دندان مصنوعی برای جوانان کدام است؟ کلینیک تخصصی ژنیک

بهترین دندان مصنوعی برای جوانان

زمان مطالعه: 5 دقیقه

بهترین دندان مصنوعی برای جوانان کدام است؟

بهترین دندان مصنوعی برای جوانان می تواند نوع ثابت این مدل دندان ها باشد. شاید شما هم که در حال خواندن این مقاله هستید، این موضوع سوال شما هم باشد. خیلی از جوانانی که به هر دلیلی دندان های خود را از دست داده اند و یا این که بخشی و یا تعدادی از آن ها را از دست داده اند، در انتخاب نوع دندان مصنوعی خود دچار تزلزل و یا سردرگمی هستند.

امیدواریم  که با خواندن این مقاله بتوانید تشخیص و انتخاب درستی از نیاز خود به دندان های مصنوعی را پیدا کنید. 

بهترین دندان مصنوعی برای جوانان دندانی است که هم کیفیت بالایی داشته باشد و هم طبیعی جلوه دهد. شاید بتوان گفت که دندان های مصنوعی ژله ای که از جنس و مواد اولیه خوبی برخوردارند و دارای قابلیت ارتجایی و شکل پذیری مناسبی نیز هستند، جزء بهترین دندان های مصنوعی برای جوانان دانست.

اگر چه جوانان دوست ندارند موقع حرف زدن و یا غذا خوردن دندان های مصنوعی شان حرکت کند و یا به بیرون بپرد. در این خصوص می توان از نوع دندان مصنوعی ثابت که بهترین دندان مصنوعی برای جوانان است، استفاده نمود و این مشکل را مرتفع کرد.

دندان های مصنوعی ثابت، زیبا و طبیعی باید به نظر برسد و کارایی لازم را نیز داشته باشد. بهترین دندان مصنوعی از نظر جوانان در درجه اول، طبیعی بودن و در ادامه زیبایی و داشتن جلوه ای خوب و مناسب در چهره و ثابت بودن و همچنین مستحکم بودن آن است.

بهترین دندان مصنوعی برای جوانان

عواملی که باعث می شود در جوانی دندان های طبیعی خود را از دست بدهیم چیست؟

از مهمترین دلایلی که در جوانی بعضی ها دندان های طبیعی خود را از دست می دهند، می توان در درجه اول به رعایت نکردن نکات بهداشتی دهان و دندان اشاره نمود.

اگر در مسواک زدن به دندان ها کوتاهی صورت گیرد و در انجام آن تعلل انجام شود، می تواند در آینده ای نه چندان دور که می توان در دوران جوانی باشد، شاهد از دست دادن تمامی دندان ها نیز بود.

از دیگر مواردی که در درجه دوم می توان به آن اشاره نمود، استفاده از سیگار و مواد دخانی و مخدر در جوانی است که می تواند آسیب جدی به دندان ها و لثه بزند.

نقش کشیدن سیگار در جوانان و خرابی دندان ها و استفاده از دندان مصنوعی انکار ناپذیر است و یکی از دلایل محکم و متقن در این زمینه می تواند باشد.

تصادفات و برخوردهای فیزیکی و ضربات و صدماتی که در مسابقات ورزشی حرفه ای به دندان ها وارد می شود، را می توان از دیگر عواملی دانست که باعث از دست دادن تعدادی و یا همه ی دندان ها را می توان شاهد بود.

در آخر نیز می توان به وراثت و جنس دندان ها اشاره نمود و بی کیفیت بودن دندان ها می تواند از والدین به فرزندان به ارث برسد. ژنتیک از جمله مواردی است که در این خصوص داشتن دندانی سالم، کاری از دست کسی بر نمی آید و فقط می توان در نظافت و حفظ و نگهداری آن تلاش نمود.

بهترین دندان مصنوعی برای جوانان

پیشنهاد دندانپزشکان به عنوان بهترین دندان مصنوعی برای جوانان چیست؟

دندانپزشکان متخصص بهترین دندان مصنوعی برای جوانان را کاشت دندان فوری و دائمی می دانند. چون افراد جوان سالیان زیادی باید از دتدان ها و پروتزهای دندانی استفاده کنند، نظر پزشکان استفاده از ایمپلنت دندان است.

هر چند که قیمت ایمپلنت دندان ثابت امروه کمی گران شده ولی نسبت به عملکرد و ماندگاری و ثابت بودن آن به بقیه مدل های دندان های مصنوعی ارجعیت دارد و قابل قبول تر برای جوانان است.

دندانپزشکان متخصص این مسئله را به خوبی درک کرده اند و می دانند که بهترین دندان مصنوعی برای جوانان چه مدل دندانی است.

هر چند که هزینه های دندان مصنوعی در سال 1402 نسبت به قبل جهش قابل توجهی داشته است ولی باید اذعان کرد استفاده از پروتز ها و دندان های مصنوعی تنها راه رهایی از بی دندانی است و گریزی در این خصوص وجود ندارد.

مراقبت هایی که بعد از گذاشتن بهترین دندان مصنوعی برای جوانان باید رعایت شود، چیست؟

از جمله مراقبت هایی که بعد از گذاشتن بهترین دندان مصنوعی برای جوانان باید رعایت نمود، عدم فشار زیاد به این دندان ها می باشد. فک جوانان به علت داشتن توانایی زیاد، می تواند فشار بیش از حدی به این گونه دندان ها وارد کند.

این فشارها به آسانی می تواند به دندان ها آسیب جدی رسانده و در برخی موارد، باعث شکستگی و جدا شدن آن ها گردد. دندان های مصنوعی به شکلی ساخته شده اند که ظرافت و یکنواختی در آن ها رعایت شده و برای خوردن غذاها و یا میوه های سفت مثل سیب مناسب نیستند و باید از ابزارهایی مثل جاقو برای کوچک کردن در اندازه ای مختلف استفاده نمود.

مگر این که از ایمپلنت دندان و گذاشت این مدل دندان ها در فک خود استفاده کرده باشید که آن هم مراقبت های خاص خود را می طلبد.

بهترین دندان مصنوعی برای جوانان

 بازخورد نسل جدید برای استفاده از بهترین دندان مصنوعی برای جوانان 

بیشترین علاقه ای که جوانان در استفاده از دندان های مصنوعی از خود نشان داده اند، دندان ها و پروتزهای ایمپلنتی است که به صورت ثابت درون فک ها محکم می شود و از حرکت کردن، موقع غذاخوردن و یا حرف زدن جلوگیری به عمل می آید.

پرتزهای ثابت می تواند از نوع بهترین دندان مصنوعی برای جوانان باشد که حس اعتماد به نفس به کسانی که دندان های خود را از دست داده اند بدهد. این افراد وقتی از دندان های مصنوعی ثابت و همیشگی استفاده می کنند، می توانند در اجتماع حضور یابد و به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای با دیگران ارتباط برقرار کرده و به راحتی صحبت نمایند.

بهترین دندان مصنوعی برای جوانان

آیا بیمه ها هزینه دندان مصنوعی را برای جوانان می پردازند؟

معمولاً بیمه های پایه تا یک مبلغ مشخصی برای دوره های پنج ساله هزینه دندان های مصنوعی را متقبل می شوند. البته کسانی که با بیمه های تکمیلی و مکمل قرارداد دارند، می توانند مابه التفاوت بین بیمه پایه را از بیمه مکمل خود دریافت نمایند.

در گذشته دندان مصنوعی و بیمه هیچ سنخیتی با هم نداشتند و بیمه ها به هیچ عنوان هزینه های دندان مصنوعی را نمی پرداختند.

اما امروزه با رویکر جدیدی که بیمه ها اتخاذ کرده اند و چرخش و انعطاف پذیری که در این خصوص داشته اند، بخشی از هزینه دندان مصنوعی را در زمانی های مشخص شده، می پردازند.

در خصوص ایمپلنت و کاشت دندان بیمه ها هیچ گونه تعهدی را نمی پذیرند و همچنین در بحث لب پر شدن دندان ها مخصوصاً دندان های جلویی که بحث زیبایی مطرح می شود، به غیر از پوسیدگی در آن ها، جزء تعهدات بیمه ای نیست.

مطالب مرتبط: / کامپوزیت دندان / لمینت دندان /

اطلاعات بیشتر
مزایای جرم گیری دندان | تاثیر جرم گیری بر دندان ها | ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button