چه موقع باید دندان را جراحی کرد؟ | کشیدن دندان با جراحی | ژنیک

زمان جراجی دندان چه موقع است؟

چه موقع باید دندان را جراحی کرد؟

چه موقع باید دندان را جراحی کرد؟ در زمانی که امیدی به نگهداشتن دندان نباشد و تاج دندان پوسیده و شکسته باشد و ریشه نیز از بین رفته و قابل نگه داشت نباشد زمان جراح یدندان و خارج کردن آن می باشد.

دندانپزشک به علت اینکه بر اثر پوسیده شدن تاج دندان و از بین رفتن آن دسترسی به ریشه ندارد و ریشه نیز قابل نگه داشت نیست، در نتیجه پزشک مجبور به جراحی دندان می شود.

دندانپزشکان متخصص در اتاق عمل کلینیک دندانپزشکی مجهز اقدام به شکافتن لثه نموده و ریشه دندان پوسیده را از درون فک بیرون می کشد و آن را از دهان خارج می نماید.

جراحی دندان کاری بسیار حساس و سختی است و حتماً باید توسط متخصص جراحی دهان و دندان و لثه انجام شود.

درآوردن ریشه مانده در فک بسیار حساس و در عین حال دشوار به نظر می رسد و جراح دندان باید با استفاده از عکس های رادیو گرافی که از دندان گرفته شده نسبت به درآوردن آن اقدام می کند.

چه موقع باید دندان را جراحی کرد؟ | کشیدن دندان با جراحی - ژنیک

آیا برای ارتودنسی نیاز است دندان را جراحی کرد؟

چه موقع باید دندان را جراحی کرد؟ یکی دیگر از مواقع ای که به جراحی دندان ها نیاز می شود ارتودنسی دندان ها است بعضی از دندان ها به صورت غیر طبیعی رشد می کنند و لازم است که دندانپزشک آن ها را جراحی کرده و از دهان خارج نماید.

بعضی از دندان ها معمولاً بر روی یکدیگر سوار شده اند و یکدیگر را تحت فشار قرار می دهند که دندانپزشک برای این که دندان ها را مرتب کند راهی جز جراحی ندارد و فقط با جراحی می شود دندان هایی که مزاحمت ایجاد کرده اند و یا به صورت بدی رشد کرده اند از جای خود خارج کرد.

از دیگر موارد جراحی دندان دندان های نهفته است

چه موقع باید دندان را جراحی کرد؟ در خیلی از موارد جراحی دندان ها مربوط می شود به دندان هایی که اصلاً از لثه ها بیرون نیامده اند و یا به صورت کج درون لثه واقع شده اند و راهی برای بیرون آمدن ندارند و دندان های دیگر را تحت فشار می گذارند و فرد احساس درد در دهان و دندان خود دارد و لاجرم به دندانپزشک خود مراجعه می نماید.

در این حالت دندانپزشک برای پیدا کردن درد در دهان بیمار در ابتدا با استفاده از عکس های رادیو گرافی متوجه موضوع و علت درد می شود و پس از این که دندان های نهفته در لثه را پیدا کرد و اقدام برای جراحی و خارج کردن آن ها می کند که بهترین راه برای درآوردن این گونه دندان ها استفاده از جراحی باز می باشد.

چه موقع باید دندان را جراحی کرد؟ | کشیدن دندان با جراحی - ژنیک

وجود کیست یا تومورهای بد خیم در دهان و لثه یکی دیگر از عوامل جراحی دندان ها می باشد

چه موقع باید دندان را جراحی کرد؟ از دیگر عواملی که منجر به جراحی در نواحی دهان و لثه می گردد وجود تومورها بد خیم و یا خوش خیم و یا کیست هایی که در زیر دندان ها و اطراف استخوان فک به دلایل مختلف ایجاد می شوند می تواند باشد.

برای اینکه این کیست ها یا تومورها برداشته شوند نیاز است که بیمار به صورت بیهوشی جراحی دهان و لثه گردد تا این ضایعاتی که در دهان بیمار ایجاد شده است تخلیه و جای آن بخیه زده شود.

آیا جراحی دندان درد دارد؟

چه موقع باید دندان را جراحی کرد؟ خیلی ها این سوال برای شان پیش می آید که آیا جراحی دندان درد دارد و چه موقع باید دندان را جراحی کرد؟

در جواب این سوال باید بگوییم که امروزه روش های نوین و جدیدی بوجود آمده است که دیگر برای انجام کارهای دندانپزشکی مانند گذشته و قدیم دردی احساس نمی کنیم و یا اگر احساس می شود خیلی کم است.

دندانپزشکان با استفاده از داروهای بی حس کننده قوی مانع از درد کشیدن بیمار حین کشیدن دندان و یا عصب کشی و یا جراحی دندان می شوند.

در مواقع ای که نیاز باشد دندانپزشک، بیمار را بیهوش می کند تا بتواند راحت تر نسبت به درآوردن ریشه دندان یا دندان نهفته و یا دندان عقل اقدام نماید.

بی هوشی ها معمولاً برای کودکان یا افرادی که ترس از دندانپزشکی دارند اتفاق می افتد و لازم می شود که کارهای مربوط به جراحی های دهان و دندان برای آنها به صورت بیهوشی انجام شود.

جای دندان هایی که از دهان خارج می شوند را می توان با استفاده از ایمپلنت دندان قسطی که در بعضی از کلینیک های دندانپزشکی انجام می شود جایگزین کرد و فضاهای خالی را پر کرد.

هزینه جراحی دندان چقدر است؟

چه موقع باید دندان را جراحی کرد؟ در مورد هزینه جراحی دندان و این که این جراحی ها مربوط به چه قسمت از دهان یا برای چه کاری انجام می شود متفاوت خواهد بود.

مثلاً بیرون آوردن دندان عقل با استفاده از جراحی یک مبلغ و یا بیرون کشیدن ریشه ی دندانی که شکسته است نیز یک قیمت دیگری دارد و قابل مقایسه و یا قیمت گذاری نیست.

امروزه که با تورم ماهانه و سالانه مواجه هستیم و قیمت ها و موادی که برای ترمیم و یا ابزاری که برای جراحی ها استفاده می شود تماما بستگی به نرخ ارز دارد نمی توان قیمت مشخصی برای هزینه جراحی دندان اعلام نمود.

جراحی سینوس لیفت چگونه انجام می شود؟ و زمان انجام آن | ژنیک
بعد از عمل جراحی بر روی دندان ها چه نکاتی را باید رعایت نماییم؟

چه موقع باید دندان را جراحی کرد؟ بعد از هر عملی که انسان بر روی بدن خود انجام می دهد نیاز است تا نکات و دستورالعملی که پزشک خود آن را توصیه می کند انجام دهد.

برای عمل جراحی بر روی دندان ها و یا دهان معمولاً دندانپزشکان نکاتی را توصیه می کنند که عبارتند از اینکه در ابتدا و بعد از عمل جراحی دندان و دهان قبل اینکه اثر سری از دهان برود خوردن مسکن را زودتر شروع کنید تا درد ناشی از عمل شما را کلافه و یا اذیت نکند.

در مرحله بعد شما باید ظرف پنج یا شش ساعت چیزی میل نکنید به این علت که دهان شما در چند ساعت اولیه خون آلود است و خوردن و آشامیدن ممکن است خونریزی را تشدید کند و باعث شود زخم ها ناشی از جراحی بسته نشوند و خون آن وارد معده شما بشود.

در حقیقت خون همیشه جاری باشد پس لازم است تا چند ساعت اولیه پس از جراحی چیزی میل نشود تا زخم حالت بسته شدن اولیه را به خود بگیرد.بعد از این مرحله می توان خوردن را با مایعات گرم شروع کرد و غذا را نیز با غذاهای مایع و سوپ ها شروع کرد تا فشار به زخم ها نیاید.

جمع بندی

چه موقع باید دندان را جراحی کرد؟ در پایان این مقاله یادآوری چند نکته ضروری است و این موارد عباتند از اگر نیاز به جراحی دندان شد با شنیدن جراحی نترسیم.

امروزه روش ها و راه هایی برای جراحی دندان و دهان کشف شده است که کمترین درد نیز حس نمی شود و کسانی که ترس از این موضوع دارند می توانند این گونه جراحی ها را به صورت بیهوشی انجام داد.