یونیت دندانپزشکی چیست و چقدر قیمت دارد؟ | یونیت ارزان | ژنیک

یونیت دندانپزشکی چه کاربردی دارد؟ بهترین یونیت دندانپزشکی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یونیت دندانپزشکی و قیمت یونیت دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی یا همان صندلی مخصوص دندانپزشکی که از تجهیزات مرتبط و مورد نیاز یک مطب و کلینیک تخصصی دندانپزشکی می باشد، از آن برای خوابیدن بیمار بر روی آن و معاینه پزشک از بیمار مورد استفاده قرار می گیرد.

یونیت دندانپزشکی محلی برای نصب و برای ترمیم و یا کشیدن و یا برای اصلاح دندان بیمار که به آن نیاز دارد، بر روی آن نصب است که بیمار به صورت درازکش و یا نیم خیز روی آن می خوابد.

یونیت دندانپزشکی که توسط پمپ های بادی هیدرولیکی به صورت متحرک کار می کند، توسط یک پدال الکتریکی حرکت داده می شود. این حرکت به سمت بالا و پایین و عقب و جلو تغییر زاویه حرکت می کند.

بر روی یونیت دندانپزشکی انواع امکانات از قبیل شیلنگ ساکشن و آب ورودی برای شستشوی دهان بیمار و یا شیلنگ خروجی فاضلاب که از آن برای تخلیه ساکشنی که به دهان بیمار وصل شده، قرار دارد. 

آب دهان و بزاق و یا آب ورودی به دهان بیمار که همراه فرزهای دندانپزشکی که برای کم کردن حرارت و یا داغ نشدن قسمتی از دندان که در حال تراش داده شدن است.

تمامی آب ها و یا مواد تراشیده شده از دندان های پوسیده بیمار از طریق شیلنگ خروجی فاضلاب دفع می گردد.

اتصالات اینسترومنت که بر روی یونیت نصب است با شیلنگ از سمت بالا به یونیت وصل می شود که کار را برای دندانپزشک آسان کرده و از آویزان شدن و افتادن این شیلنگ ها بر روی زمین از آلوده شدن آن ها جلوگیری می کند.

تمام سطوح یونیت دندانپزشکی به صورت صاف و سیقلی ساخته شده است. حتی رنگ آن به صورت مقاوم و کوره ای و پخته شده تا بر اثر ضد عفونی و تمیزکاری این دستگاه، دچار رنگ پریدگی و یا ناهمواری در سطوح آن ایجاد نشود. با این کار میکروب و یا ویروس های بیماری زا نتوانند بر روی این دستگاه بنشینند و یا آن را به دیگری انتقال دهند.

یونیت دندانپزشکی چیست و چقدر قیمت دارد؟ | یونیت دندانپزشکی ارزان

 

اطلاعات بیشتر
آمالگاماتور چیست؟ و چه کاربردی در دندانپزشکی دارد؟ | ژنیک

قیمت دستگاه یونیت دندانپزشکی چقدر است؟

افرادی هستند که از قیمت یونیت دندانپزشکی بی خبرند و می خواهند بدانند قیمت یونیت دندانپزشکی در بازار چقدر است؟

قیمت دستگاه یونیت دندانپزشکی  بسته به برند و مدل آن در نمایندگی های مجاز هر شرکتی با شرکت دیگر متفاوت و قابل رقابت می باشد.

این دستگاه ها که با امکانات و تجهیزات خاص خود ساخته شده اند بر اساس فول بودن یعنی این که تمامی امکانات را داشته باشد و از آخرین تکنولوژی روز دنیا نیز استفاده کرده باشد و یا اینکه امکانات و تجهیزات آن قدیمی باشد قیمت ها متفاوت خواهد بود.

یونیت دندانپزشکی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

صندلی یونیت و موتور

این وسیله که ابزاری برای نشستن و یا دراز کشیدن بیمار برای انجام خدمات دندانپزشکی می باشد که از یک سری ابزار و وسایل خاص دندانپزشکی بر روی آن نصب است این وسیله که یک چراغ برای دیدن درون دهان بیمار استفاده می شود.

صندلی یونیت که دارای یک موتورمی باشد متصل به پمپ های هیدرولیکی و بادی که با پدال های الکتریکی حرکت می کند و از حالت خوابیدن به صورت نود درجه بالا و پایین می شود و در ارتفاع نیز دارای حرکت می باشد.

 

تابلت یونیت

این قسمت از دستگاه یونیت دندانپزشکی محل نگه داشت ابزارهایی است که پزشک به آن نیاز دارد و این ابزارهای دقیق و حساس با به صورت دقیق بر روی این وسیله قرار گیرد تا از سقوط و یا افتادن جلوگیری شود تا باعث آسیب و یا آلوده نشود.این قسمت از دستگاه از حساسیت بالایی برخوردار است و کاربردی زیادی برای پزشک دارد.

یونیت دندانپزشکی چیست و چقدر قیمت دارد؟ | یونیت دندانپزشکی ارزان

 

اطلاعات بیشتر
ساکشن دندانپزشکی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ | کلینیک تخصصی ژنیک

چراغ و کاسه کراشوال و جا لیوانی یونیت

این سه ابزار که لازمه و از وسایل پر کاربرد یونیت دندانپزشکی می باشد.از چراغ برای دیدن دهان و دندانی که می خواهیم آن را بکشیم و یا ترمیم کنیم استفاده می شود و کمک شایانی به پزشک می کند و از اهمیت بالایی برخوردار است.

کاسه کراشوال نیز باید فضای مناسب و خوبی برای ریختن آبی که در درون دهان بیمار جمع شده را داشته باشد این کاسه محل انتقال فاضلاب و یا محل شستشوی دهان بیمار می باشد.جای لیوان نیز یکی دیگر از امکانات این دستگاه می باشد که جهت شست و شوی دهان بیمار استفاده می شود.

بیمار موادی که بر اثر تراش دندان پوسیده درون دهان جمع شده و یا خونی که بر اثر کشیدن دندان درون دهان مانده با استفاده از این ابزار می تواند آب را درون دهان خود قرقره کرده و هر آنچه مواد زائد و یا خون آبه درون دهان خود است به بیرون منتقل نماید تا دندانپزشک بهتر بتواند به کار خود ادامه دهد.

چه نوع یونیت دندانپزشکی بخریم؟

در بازار از انواع و اقسام و مدل های مختلف زیادی یونیت وجود دارد. این تنوع از این دستگاه این امکان را به ما می دهد که از هر مدلی، مثلا اگر چپ دست هستیم و یا راست دست و یا مدل جدیدتر و یا قدیمی و دیگر امکانات متنوعی که در این دستگاه وجود دارد در کاتالوگ آن موجود است و می توان آن را انتخاب کرد.

این انتخاب می تواند با توجه به بودجه ای که می خواهیم در این رابطه هزینه کنیم، و یا اینکه می خواهیم این دستگاه توان و امکانات بیشماری داشته باشد، به نظر و سلیقه ما برمی گردد. 

اینکه چه انتظاراتی ما از یونیت دندانپزشکی داریم و چه استفاده هایی می خواهیم از این دستگاه بکنیم و چقدر حرکت این دستگاه و تنظیم آن برای ما مهم است و یا اینکه قیمت یونیت دندانپزشکی در چه رنجی باشد،می توانیم تصمیم گیری کنیم.

بعضی از فروشگاه ها این وسیله را به صورت دسته دوم نیز دارند و به فروش می رسانند. ولی ما باید دقت لازم در خرید این گونه از وسایل دست دوم را داشته باشیم.

این دستگاه به علت اینکه حساسیت بالایی دارند ممکن است به زودی خراب شوند و خرید دستگاه یونیت دست دوم شاید به صرفه نباشد و برای ما آورده ای نداشته باشد و زود خراب شوند.

در اغلب فروشگاه ها این دستگاه را به صورت اقساط نیز به فروش می رسانند ولی قیمت را مقداری افزایش خواهند داد اگر ما نیاز مبرم به این دستگاه داریم ولی بودجه متناسب با آن را نداریم می توان از این فروشگاه ها با استفاده از چک این وسایل را قسطی خرید کرد.

یونیت دندانپزشکی چیست و چقدر قیمت دارد؟ | یونیت دندانپزشکی ارزان

سخن پایانی

در پایان این مقاله و جمع بندی مطالب باید بگوییم، یونیت دندانپزشکی که از ابزارهای خاص این رشته می باشد و از وسیله برای نشستن و انجام تمامی کارهای دندانپزشکی به خاطر طراحی فوق العاده و خاص خود که در ارتفاع دلخواه پزشک تنظیم می شود.

بیمار را در وضعیتی دراز کش و یا نیم خیز برای انجام کارهای دندانپزشکی با استفاده از ابزارهای خاصی که بر روی آن نصب استفاده میتواند کار دندانپزشکی را به سهولت انجام دارد.

می توان گفت با نبود این دستگاه امکان کارهای دندانپزشکی با اختلال مواجه خواهد شد کارهایی که می توان با کمک این دستگاه برای بیماران انجام داد عباتند است از کشیدن دندان ، ایمپلنت دندان ، کامپوزیت دندان، ترمیم و پرکردن دندان و یا هر کاری که به دندانپزشکی مرتبط می باشد از این دستگاه استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button