تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال چقدر باید باشد؟کلینیک ژنیک

تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال چقدر مجاز است؟

تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال چقدر باید باشد؟ این میزان جلسات جرم گیری دندان بر چه اساسی و چگونه تعیین می شود؟ چگونه باید متوجه شویم که دندان ما نیاز به جرم گیری دارد؟جرم گیری دندان را در کدام کلینیک های معتبر دندانپزشکی انجام دهیم؟

بهترین زمان جرم گیری دندان چه موقع است؟ و آیا مادران باردار می توانند در دروران بارداری دندان های خود را جرم گیری کنند؟ این تمامی سوالاتی است که شما از ما پرسیده اید و قصد داریم در این مقاله به تمامی آن ها پاسخ دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما باشید.

تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال

توصیه دندانپزشکان برای جرم گیری دندان ها سالی چند بار است؟

بر اساس توصیه دندانپزشکان متخصص تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال باید حداقل یک بار برای جرم گیری دندان ها اقدام نمود. این میزان جرم گیری فقط برای کسانی است که مرتب مسواک می زنند و یا گاهاً یک نوبت مسواک می زنند.

به علت این که میزان ماندگاری جرم های دندانی می تواند بر سلامت دندان ها تاثیر بدی بگذارند، لازم است که هر فرد حداقل تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال را یک بار حتماً انجام دهند.

البته این میزان جرم گیری برای کسانی است که حداقل یک بار از مسواک استفاده می کنند ولی برای کسانی که به مسواک زدن اهمیتی نمی دهند، تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال برای این افراد دو بار در سال پیش بینی شده و این میزان را باید حتماً انجام دهند.

چقدر زمان لازم است که دندان ها جرم ببندند؟

مدت زمانی که دندان های یک فردی که اصلاً مسواک نمی زنند، چیزی در حدود چهار تا شش ماه می باشد. البته این میزان زمان بستگی به خیلی از عوامل مثل سیگاری بودن فرد و یا استفاده از غذاهای فست فودی و یا این که چه میزان از مواد قندی و یا شکلات و یا از شکرهای غیر طبیعی استفاده می کند؟ 

این میزان مصرف فرد از مواردی که ذکر شد می تواند میزان حجم جرم و یا میزان روزهایی که لازم است دندان های وی درگیر جرم شود زیاد است.

در مواردی نیز کسانی که در روز فقط یک بار از مسواک استفاده می کنند، احتمال جرم گرفتن دندان های این افراد فقط یک سال زمان لازم است که دندان هایشان جرم بگیرد.

تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال برای کسانی که اصلاً مسواک نمی زنند، هر شش ماه یکبار و برای کسانی که فقط یک بار در روز مسواک می زنند، در سال یک بار جرم گیری از دندان هایشان مورد نیاز است.

تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال

از دلایل  مهم جرم گیری دندان ها چیست؟

از مواردی که دندان ها هر از چند گاهی دچار جرم می شوند، می توان به عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و عدم زدن مسواک بر شمرد.

برای این که دندان ها جرم نگیرند علاوه بر این که مسواک باید بزنیم، باید استفاده از نخ دندان را هرگز فراموش نکنیم. نخ دندان برای قسمت هایی از دندان که مسواک به سختی می تواند آن جا را تمیز کند، ابزار مناسب و خوبی به حساب می آید.

تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال و همچنین استفاده از مسواک و نخ دندانی که می شود، می تواند بر روند سالم ماندن دندان ها کمک شایانی نماید و از خرابی و فرسودگی دندان ها کم نماید.

زمان جرمگیری دندان ها در هر جلسه به چقدر زمان نیاز دارد؟

زمانی که برای زدودن جرم های دندان صرف می شود با توجه به میزان و حجم و گستردگی مقدار جرم بر روی دندان ها بستگی دارد. همچنین این زمان به تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال نیز مرتبط است.

اگر مثلاً در طول یک سال دو بار جرم گیری دندان انجام شود، به مراتب زمان انجام آن هم کاهش می یابد و شاید در کمتر از 20 دقیقه برای هر دو فک زمان نیاز باشد.

درهر صورت اگر سالی یک بار برای جرم گیری دندان ها بخواهیم این کار را انجام دهیم، شاید زمانی بیش از 20 دقیقه و چیزی در حدود نیم ساعت وقت برای جرم زدایی نیاز می باشد.

تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال

از کجا متوجه شویم که دندان های ما نیاز به جرم گیری دارد؟

از جمله مواردی که ما با مشاهده آن متوجه نیاز دندان های خود به جرم گیری می شویم در مرحله اول ار روی رنگ آن ها و زرد بودن و یا سیاه شدن دندان ها می باشد که می توان به ایجاد جرم بر روی دندان ها پی برد.

در مرحله بعد می توان به بوی بدی که در دهان ما می پیچد و یا دیگران آن را به ما گوشزد می کنند، می توان فهمید. یکی از دلایل بوی بد دهان وجود جرم بر روی دندان ها می تواند باشد.

حساسیت دندان ها به خوردن مواد غذایی و یا نوشیدنی گرم و سرد است که باعث حساسیت در دندان ها و یا لثه ها می شود.

وجود جرم زیاد دندان ها را آماده پوسیدگی و در نتیجه بیرون آمدن عصب دندان و تماس آن با مواد و غذاها و احساس درد در این گونه دندان ها می تواند باشد.

اگر تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال را کاهش دهیم و یا اصلاً جرم گیری انجام ندهیم، شاید بتوان گفت عدم پیشگیری می تواند شروع  مرحله پوسیدگی دندان ها و از بین رفتن آن ها گردد.

برای انجام جرم گیری دندان به کجا مراجعه نماییم؟

خیلی از مراکز درمانی و تخصصی دندانپزشکی وجود دارند که کار جرم گیری دندان ها را انجام می دهند ولی باید به بهترین مراکز تخصصی دندانپزشکی معتبر جرمگیری در تهران مراجعه نماییم و هر جایی برای انجام این کار نرویم.

این مراکز از دستگاه ها و ابزارهای پیشرفته در کنار استفاده از متخصصین دندانپزشکی در این رشته بهره می برند و در کوتاه ترین زمان ممکن می توان از خدمات این مکان های معتبر دندانپزشکی به خوبی استفاده نمود.

در این مراکر که دارای برنامه خاصی برای هر شخص و جدول زمانی که برای هر نفر نیاز است، تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال را مشخص و برنامه ریزی دقیقی انجام می شود و به هر مراجعه کننده ای که بخواهد جرم گیری انجام دهد، ارائه می گردد.

با استفاده از این برنامه ریزی های دقیق و مشخص و تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال که نیاز است، می توان امیدوار بود که دندان هایی سالم و بدون جرم داشته باشیم و دیگر نگران از بین رفتن آن ها نبود.

تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال

آیا تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال که در منزل انجام می شود، در سلامت دندان ها تاثیر گذار است؟

تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال که در منزل انجام می شود به مقدار کمی می تواند در سلامت دندان ها تاثیر بگذارد.

ولی این را هم نباید فراموش کنیم که جرم های دندانی به سختی از روی دندان ها بلند می شوند و با ابزارها و یا روش ها جرمگیری با مواد طبیعی در منزل به راحتی نمی توان از شر جرم های دندانی خلاصی یافت.

ما باید حتماً از روش جرم زدائی کلینیکی و با استفاده از ابزارها و موادی که برای این منظور ساخته شده اند، استفاده نماییم.

آیا منعی برای مادران باردار برای جرم گیری دندان وجود دارد؟

برای خانم ها باردار و یا مادران شیرده هیچ گونه منعی برای جرم گیری دندان هایشان وجود ندارد و می توانند تعداد جلسات جرم گیری دندان در سال که نیاز باشد، به راحتی و خیالی آسوده این کار را انجام دهند.

اطلاعات بیشتر
رابطه افتادن دندان و پوکی استخوان در چیست؟ | دندانپزشکی ژنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button