انواع روش های سفید کردن دندان | سفید کردن دندان | کلینیک ژنیک

چگونه دندان های خود را سفید کنیم؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

انواع روش های سفید کردن دندان

انواع روش های سفید کردن دندان که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، به روش خانگی و یا سفید کردن دندان در کلینیک های دندانپزشکی تخصصی با مواد شیمیایی و صنعتی، روش هایی هستند که مورد استفاده عموم قرار می گیرد.

سفید کردن دندان به روش خانگی و چه به صورت صنعتی و علمی که در دندانپزشکی ها و کلینیک های زیبایی با استفاده از ابزارهای و مواد خاص، دندان ها را سفید می کنند مورد استفاده عموم قرار می گیرد.

در زمان های قدیم و دور، انسان ها وقتی به فکر زیبا کردن و یا بهتر بگوییم اهمیت دادن به وضع ظاهر خود افتادن ابزارها و وسایل امروزی هنوز کشف نشده بود، با استفاده از ابزارهای اولیه استفاده می کردند.

به عنوان مثال برای شانه کردن موی سر خود از شانه های چوبی که الان هم این شانه ها وجود دارند و یکی از بهترین و سالم ترین ابزار برای مرتب کردن موها هستند، استفاده می کردند.

برای دیدن ظاهر خود از آب برای دیدن خود سود می بردند و عکس خود را درون آب می دیدند و مثل الان آینه وجود نداشت.

برای مسواک زدن و تمیز کردن دندان های خود با آغشته کردن دست خود به نمک و کشیدن بر روی دندان اقدام به تمیز کردن دندان خود می کردند که بعدها از مسواک چوبی و موی حیوانات برای مسواک زدن از این وسیله استفاده می کردند.

رفته رفته و با پیدایش مد و پبشرفت در دنیا و کشف و اختراع ابزارها و مواد سفیدکننده دندان، انسان ها روی به این وسایل آوردن و توانستند از آن برای زیبا کردن دندان های خود استفاده نمایند.

قبل از پیدایش ابزار و مواد کنونی از وسایل و مواد خانگی و ابتدایی برای سفید کردن دندان ها استفاده می کردند که در ادامه به آن می پردازیم.

انواع روش های سفید کردن دندان | سریعترین زمان سفید کردن دندان - ژنیک

 

اطلاعات بیشتر
بلیچینگ یا لمینت، کدام روش برای زیبایی دندان بهتر است؟ ژنیک

روش های خانگی سفید کردن دندان

انواع روش های سفید کردن دندان در روش های مبتدی و قدیمی که برای سفید کردن دندان ها استفاده می شد و الان هم وجود دارد و می توان از این روش ها استفاده کرد استفاده از روش خانگی می باشد.

استفاده از روغن کنجد و یا روغن نارگیل و یا روغن آفتابگردان و زنجبیل و زردچوبه یکی از راه های سفید کردن دندان ها به روش خانگی می باشد که می توان با آغشته کردن مسواک به این روغن ها و مالیدن به دندان ها به مدت 10 الی 15 دقیقه، آن ها را سفید کرد.

معایب استفاده از این روش های خانگی این است که نیاز به روزهای متمادی و طولانی و صبر و حوصله زیاد و تعداد دفعات بی شمار برای این کار می باشد و همچنین این کار باید ادامه دار باشد و اگر چند صباحی بین آن وقفه بیفتد رنگ دندان ها به حالت اولیه خود برمی گردد.

از دیگر موارد می توان از جوش شیرین برای سفید کردن دندان نیز استفاده کرد و با خیس کردن مسواک و ریختن مقداری جوش شیرین بر روی آن و کشیدن بر روی دندان ها می توان دندان ها را سفید کرد.

لیموی تازه و سرکه نیز برای سفید کردن دندان ها موثر هستند و به علت داشتن مواد اسیدی می توانند به سرعت جرم ها و موادی که بر روی دندان ها نشسته اند را بر طرف نمایند.

با استفاده از بعضی از میوه ها مثل توت فرنگی و آناناس و یا پوست موز و مالیدن آن ها بر روی دندان ها می توان به سفید شدن دندان ها کمک کند.نمک دریا نیز به عنوان یکی دیگر از موادی که در منزل می توان از آن برای سفید کردن دندان ها استفاده نمود.

این مواد که حالت جرم زدایی و سفید کننده و خورندگی دارد و جرم دندان ها را می ساید و هر آنچه که بر روی آن ها وجود دارد را لایه برداری می کند و می توان نمک را نیز جزء مواد خانگی و یکی از این روش ها کم هزینه  برای سفید کردن دندان ها نام برد.

انواع روش های سفید کردن دندان | سریعترین زمان سفید کردن دندان - ژنیک

سفید کردن دندان به روش صنعتی و علمی

در روش های سفید کردن دندان ها غیر از روش خانگی می توان به روش بلیچینگ ، ونیرهای لمینت دندان و کامپوزیت دندان اشاره کرد.

در روش بلیجینگ دندان که از ژلی که حاوی پراکسید کاربامید است روی دندان ها مالیده می شود و با استفاده از لیزر و گرم شدن، پراکسید هیدروژن فعال می شود و دندان ها را سفید می کند.

در دیگر روش می توان به روش ونیرهای لمینت دندانی اشاره کرد که یک لایه نازک که رنگ سفیدی دارند بر روی سطح بیرونی دندان مورد استفاده قرار می گیرند و سفیدی خاصی به دندان ها می دهند.

از این روش بیشتر برای پوشاندن دندان های ترک خورده و یا شکسته شده و لب پر شده برای ترمیم و زیبایی، استفاده می شود و کمتر برای جنبه سفید کنندگی مورد استفاده می باشد.

سفید کردن دندان

 

اطلاعات بیشتر
مضرات سفید کردن دندان ها و عوارض بلیچینگ دندان | کلینیک ژنیک

دیگر روش های سفید کردن دندان

در دیگر روش می توان به رزین های کامپوزیتی اشاره نمود که این مواد به صورت خمیری شکل در می آیند و بر روی دندان ها مالیده می شوند.

با استفاده از نور لیزر بر روی سطح دندان ها یک پوششی سفید رنگ ایجاد می کنند و باعث سفید شدن دندان ها می شوند.

در بعضی مواقع استفاده از نور لیزر نیز یکی دیگر از روش های نوین و جدید برای سفید کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. این روش می تواند در چند جلسه ی 40 تا 60 دقیقه ای اثر بخشی خوبی داشته باشد و دندان ها را سفید کند.

انواع روش های سفید کردن دندان | سریعترین زمان سفید کردن دندان - ژنیک

مراقبت های لازم بعد از سفید کردن دندان ها

بعد از این که دندان ها را سفید یا بلیچینگ کردیم حال چه به صورت خانگی و یا به صورت و علمی و صنعتی که در مراکز دندانپزشکی و کلینیک ها تخصصی معتبر دندانپزشکی از جمله کلینیک تخصصی دندانپزشکی ژنیک انجام می شود.

باید بدنبال این باشیم که چه مراقبت هایی انجام دهیم که نگران بازگشت کدری و یا تیرگی در دندان ها نباشیم.

سفید کردن دندان

روش های نگهداری و ماندگاری بیشتر سفید کردن دندان

بعد از اینکه دندان های خود را سفید کردیم باید بعد از خوردن غذا و یا موادی که حاوی رنگ های صنعتی هستند. مانند نوشابه ها و تنقلات و یا آب میوه ای صنعتی و یا طبیعی که دارای مواد اسیدی هستند، حتماً با استفاده از مسواک و خمیر دندان به خوبی اثر باقیمانده آن ها را از بین ببریم تا به تدریج و کم کم باعث ایجاد رسوب بر روی دندان ها نگردند.

اگر مراقبت های بهداشتی یعنی استقاده از مسواک و نخ دندان برای از بین بردن موادی غذایی که بعد از خوردن  غذا لابه لای دندان ها گیر می کند و باعث جرم می شود را رعایت کنیم می توانیم به صورت صددرصد بگوییم که دیگر دچار تیرگی رنگ دندان هایمان نخواهیم شد.

آیا دندان های حایگزین شده قابل سفید کردن هستند؟

در جواب این سوال که خیلی از عزیزان پرسیده اند باید بگوییم که ایمپلنت دندان که درون دهان نصب شده است به هیچ عنوان نباید با مواد شیمیایی سفید شوند و این کار شدنی نیست.

مسواک زدن با روش اصولی و استفاده از خمیر دندان های معمولی راه درست سفید کردن دندان های کاشته شده در دهان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button